Monday, June 8, 2009

Saat Akhir...

Langkahan ku makin perlahan

Ku kehilangan pandangan

Dan juga pendengaran

Tidak lagi dapat ku bertahan


Ya Allah

Sepanjang umurku

Sehingga kini

Aku masih keliru

Hidup penuh rasa kekurangan di hati


Ya Allah

Hidayah Mu masih ku cari

Saat aku mulai mengenal erti

Cinta sejati

Waktu ku telah singkat

Sungguh, masa berjalan sangat cepat


Ya Allah

Aku masih takut untuk bertemu Mu

Aku masih takut akan ajal maut ku

Ku sedar selama hidupku

Telah banyak dosa di kumpulku


Ya Allah

Langkah ku lemah

Ku hidup penuh rasa bersalah

Mengapa pernah ku terleka

Tertipu dengan perhiasan dunia


Ya Allah

Setiap ujian Mu yang ku terima

Aku sentiasa pasrah dan reda

Menghadapi setiapnya

Dengan sabar sentiasa


Ya Allah

Jika inilah saat akhirku

Jadikanlah ku pergi

Dengan penuh keimanan di hati

Penuh rasa cinta pada Ilahi


Ya Allah

Keampunan Mu ku pinta

Maafkan lah segala dosa

Ku harap taubatku diterima

Berilah diriku kunci ke syurga

Walau ku rasakan diriku penuh hina

Untuk menjejak kaki ke syurga

Namun tetap ku inginkannya


Ya Allah

Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui

Berikanlah kesudahan terbaik buat diri ini.

No comments:

Post a Comment