Friday, April 17, 2009

Taubat...

Diriku lemah,
Tak berdaya,
Penat menanggung derita,
Dapatkah aku lalui ujian-Mu ini?

Semakin hari,
Waktuku semakin menghampiri,
Aku takut,
Namun rinduku untuk bertemu-Mu,
Tak pernah surut.

Aku sentiasa bermuhasabah diri,
mengingati mati,
Supaya aku sentiasa menyedari,
Balasan yang akanku dapat di alam sana nanti,
Jika perintah-Mu tidak ku turuti.

Bila diriku seorang diri,
Pantas airmata membasahi pipi,
Ku mengakui kelemahan diri ini,
Bantuan-Nya ku pinta,
Setulus hati,seikhlas mungkin ku berdoa.

Ya Allah,
Ampunkanlah dosa-dosaku,
Aku mohon pada-Mu,
Terimalah taubatku.

Ya Allah,
Aku mendambakan tempat,
di syurga-Mu yang penuh rahmat,
Namun aku tertanya-tanya,
Layakkah aku untuk berada di sana?

Ya Allah,
Andaikata sudah tiba masa untukku,
Kembali pada-Mu,
Jadikanlah aku ketika itu,
Dalam keadaan yang beriman dan mengingati-Mu.

Ya Allah,
Dengarkanlah suara hatiku ini,
hanya pada-Mu ku berserah diri.

No comments:

Post a Comment